Haberler

Uluslararası Şirket Bağışçılığı Günü’nde Bağışçılık Hikayenizi Paylaşın

Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı, bağış programı olan şirketleri n (çalışanlarını bir sivil toplum kuruluşunda gönüllük yapmaya veya kuruluşa bağış vermeye teşvik eden, sosyal sorumluluk projeleri geliştiren veya sivil toplum kuruluşlarına kendi projelerini yapmaları için hibe desteği sağlayan şirketler) sosyal alana yaptığı yatırımların öykülerini Uluslararası Şirket Bağışçılığı Günü’nde paylaşmaya çağırıyor.

Dünyada her yıl Şubat ayının son pazartesi gününde Uluslararası Şirket Bağışçılığı Günü kutlanıyor. Bu yıl 27 Şubat’ta kutlanacak olan günün amacı şirketlerin topluma yaptıkları sosyal yatırımlar hakkında farkındalık oluşturmak ve henüz bu tür çalışmalara girişmemiş olan şirketleri sosyal problemlerin çözümünde rol oynamaya davet etmektir.

Günün yaratıcısı olan Amerikalı CECP (Committee Encouraging Corporate Philanthropy – Şirket Bağışçılığını Teşvik Komitesi) kuruluşu her yıl New York’ta şirketlerin genel müdürlerini bir araya getirerek şirketlerin bağış programlarını tartışmaları için bir platform sağlıyor; medyada şirket bağışçılığı hakkında haberlerin yayınlanması için çalışıyor. CECP ve diğer partner kuruluşlar şirket bağışçılığının faydalarını kamu ile paylaşmak için çeşitli kanalları kullanıyorlar.

Birleşmiş Milletler Ekonomik ve Sosyal Konseyi (ECOSOC) de bu güne ithafen bağışçılığın Bin Yıl Kalkınma Hedeflerine ne şekilde katkı yapabileceğini tartışmaya açmak için tematik toplantılar düzenliyor. Bu yılın konusu gençlik istihdamında devlet, şirketler ve bağışçıların birlikte oynayabilecekleri roller üzerine odaklanacak.

Şirketlerin sosyal sorumluluk projelerinin, şirket çalışanları gönüllüğünün ve bağışlarının ve sivil toplum kuruluşları ile yaptıkları ortaklıkların ve bunların sağladıkları faydaların daha görünür hale gelmesi ve diğer şirketler için örnek oluşturması için bu gün bir savunuculuk fırsatı sağlıyor.

Bu gün kapsamında siz de şirketiniz de şunlardan birini yapabilirsiniz:

•Şirketinizin bağışçılıkla ilgili hikayesini anlatın
•Bağış programlarınıza üst yönetimi, çalışanlarınızı ve sivil toplum kuruluşu ortaklarınızı daha fazla katmaya çalışın
•Sektörler arası ilişki ve işbirliğinin güçlendirilmesi için şirket bağışçılığının ne kadar önemli olduğunun altını çizin
•Şirketinizin bağışçılık girişimlerini çeşitli iletişim mecralarında yayınlayın
•Şirket bağışçılığı konusunda uzmanlaşmış kişi ve kuruluşlarla ilişkilerinizi geliştirin

Şirketinizin bağışçılık faaliyetini daha geniş kitlelere duyurmaya çalışırken veya bağışçılık ile ilgili program stratejisi geçiştirirken karşılaştığınız sorular ve destek talebi için TÜSEV ile irtibata geçebilirsiniz.